zondag 7 april 2013

Review - Catrice - Absolute Nude Palette

Hee,

Vandaag weer een review. Iets wat nieuw in de schappen ligt! Namelijk iets van Catrice. Het nieuwe oogschaduw palette die al even in de schappen ligt. Ik ben er best enthausiast over! Dus lees snel verder!

Het is dus het nieuwe palette van Catrice. Het is het Nude Eyeshadow Palette. Met allemaal hele mooi basis-nude-kleuren. Omdat Nude heel rustig is en heel naturel, is dit echt een all-day palette! Ik gebruik het nu gewoon elke dag om er een look mee te maken! Ideaal voor beginners is dit palette dus!

Hier de swatches + kleuren.

Zoals je hier ziet is dit het uiterlijk (verpakking) van het product. Ik vind het tussen luxe en goedkoop inzitten... Ik vind het namelijk met de letters wel luxe en de oogschaduws zijn niet heel korrelig en zitten dus niet over het hele palette. Het staat wel netjes, maar het plastic maakt het minder luxe. Natuurlijk zie je zonder plastic niet de kleuren. Misschien komt er later een ander palette? 


Hier zie je dat er ook een kwastje bij zit. Het heeft een spons-aplicator en een kwastje. Persoonlijk gebruik ik die kwasten nooit. Ik vind ze niet zo fijn. Ze zitten er niet zomaar gratis bij. Als het kwastje goede kwaliteit had, was het palette waarschijnlijk iets duurder geweest. Als er bijvoorbeeld bij een palette van Urban Decay een kwastje zit, zal die uiteraard beter zijn dan kwastjes van Catrice.


 Hier zie je alle kleuren op een rij. Ik vind ze echt heel erg mooi! Je hebt echt alle kleuren! 1 highlighter, alle kleuren kunnen opzich op het bewegend ooglid. Jij mag natuurlijk bepalen hoe je look eruit ziet. Wat lichte kleuren. Een beetje roze/rood en een beetje grijs. En donkerbruin voor bijvoorbeeld in de arkadeboog. Alle kleuren bevatten glitter! Dus ben je opzoek naar een mat oogschaduw palette? Dit is dan zeker een afrader.

 Hier heb ik de eerste drie kleuren! Hier kan je zo een look mee maken! 1 highlighter voor op het wenkbrauwbot. 1 die ik mooi vind op het bewegend ooglid. En de laatste is perfect voor in de arkadeboog! Nu heb jij al een hele look! Die je zelfs elke dag kan toepassen voor 5,00! Perfect toch?


 Hier heb ik de eerste drie kleuren op mijn hand geswatched. (met flits) Goed pigment!


Hier dan de laatste 3 kleuren. Ik vind dit echt meer kleuren voor in de arcadeboog, maar voor een feestje of als je gaat voor een iets drukkere ooglook kunnen deze prima op het bewegend ooglid! Wat jou smaak is natuurlijk! Als je hiermee een look voor overdag zou willen maken voor bijvoorbeeld werk of school, zou ik aanraden om de 1e op het bewegend ooglid aan te brengen. En 1 van de 2 andere kleuren in de arkadeboog. Nogmaals: 'Het is misschien straks jou palette, dus dit zijn alleen maar tips. Je mag echt zelf bepalen wat je er mee doet, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al zelf.' 


 Sorry! Echt.. Sorry! Ik weet het.. het is heel erg wazig! Ik kwam er ook net achter! Dit zijn dus de swatches van de laatste 3 kleuren! Goed pigment! Korrelen allemaal een heel klein beetje. In ieder geval een stuk minder dan de Catrice Mono's

Pluspunten:
- Goed pigment
- Handig beginnerspalette
- Mooie nude kleuren
- Geeft bij mijn (gevoelige) ogen geen irritatie
- Is er makkelijk af te halen
- Blijft prima zitten met oogschaduw basis. Niet de hele dag, maar wel goed genoeg voor een niet al te lang werk/school dagje. Ook kan je het natuurlijk bijwerken! Gebruik oogschaduwbasis!
- Harstikke goedkoop!

Minpunten
- Korrelt een beetje
- Is moeilijk te blenden
- Moeilijk op te bouwen.

Conclusie
Ik ben echt heel enthausiast over dit palette! Wat ik een beetje een nadeel vind, is dat het niet goed te blenden is. Voor de rest vind ik het echt een top palette! Echt waar! Dit noem ik nog eens een aanrader. Zelfs ik heb gevoelige ogen en het prikt totaal niet en dat soort vervelende gevolgen!

Kopen?
Dit palette kost 5,00 euro en is te koop in Nederland bij Kruidvat en Trekpleister. In Belgie bij Kruidvat. Omgerekend ongeveer 0.85 cent per oogschaduw! Dat is echt heel erg weinig!

Vraag van de dag!
Heb jij dit palette al getest? En wat vond jij ervan?

Veel liefs, Lisanne!


Geen opmerkingen: