vrijdag 25 januari 2013

Tips - Nagels lakken

Hee,

Vandaag voor het eerst.. TIPS! Dit betekend wanneer er zo'n artikel komt, er tips komen over een bepaald onderwerp. In dit geval: Nagels lakken!

Vele meiden hebben problemen met nagels (lakken). Bijvoorbeeld:
- Nagellak komt op de nagelriem
- Velletjes bijten/Nagels bijten
- Dunne nagels
- Slordig gelakt
- Nagellak zit overal
Enzovoorts

Nu dacht ik.. Laat ik eens een aantal tips geven aan jullie, zodat jullie hopelijk minder last van dat soort dingen hebben en/of krijgen. Oke,

TIP 1 - Begin voor het nagel lakken met de nagels vijlen en knippen. Zo zorg je ervoor dat je nagels er een beetje verzorgd uitzien. Ook is het voor je nagels zelf heel erg goed, dus doen! Knippen moet alleen als het nodig is, want als je voor het verste knipt is dit niet goed voor je nagel, ook doet dit pijn.
TIP 2 - Nadat je hier klaar mee bent pak je een watje en nagellakremover en haal je alle restjes nagellak van  je nagels af, dit is gewoon wat beter voor de nagellak die er straks overheen gaat. Was wel altijd na het erafhalen je nagels je handen. Want eigenlijk is nagellak remover giftig, dus ook slecht voor je handen. Ookal heb je geen nagellak opgehad, altijd wel even doen!
TIP 3 - Heb je je handen gewassen? Smeer dan een handcreme op. Maakt niet uit wat voor soort als het maar werkt. Dit is goed voor je handen, maakt ze zacht en zo zien ze er ook meer verzorgd uit. Dat zijn ze dus gewoon ook als je dit doet ;)
TIP 4 - Eindelijk jij kan beginnen met lakken! Wat voor nagellak je ook doet eerst een basecoat! Dit is belangrijk omdat je nagels dan niet gaan verkleuren. Ik heb er veel ervaring mee, want ik had een keer een donkerblauwe kleur aangebracht voor een swatch en toen ik het eraf haalde was mijn nagel blauw. Dat was niet erg charmant, en het kwam door geen basecoat. Dus breng een basecoat aan!
TIP 5 - Doe je nail-art? Dan hoef ik je daarmee niet te helpen, dat kan je blijkbaar al zelf. Doe je 1 kleurtje. dan hier wat aparte tips!
- Lak in meerdere laagjes zodat het goed dekt. Ik weet dat op sommige Catrice nagellakjes dat gewoon staat: Apply 2x. Dus blijf doorgaan met laagjes, totdat het goed dekt
- Lak niet tegen de nagelriem aan, dit kan zorgen voor irritaties.
- Lak ook niet tegen de zijkanten van je nagels aan, lak er zelfs iets vanaf (NIET TE VER) dat zorg ervoor dat je nagels langer lijken
- Laat het minimaal 10 minuten drogen! En niet blazen en zwaaien dan komen er belletjes en niet aan je nagel voelen, dan kan je weer van voor af aan beginnen!
TIP 6 - Ben je klaar met lakken? Doe er een bepaald soort topcoat overheen. Jij kan kiezen! Dit zijn de soorten die ik ken:
- Gewone top coat
- Glitter topcoat
- Nail hardener
- Parel topcoat (geeft een parel achtig effect, vind ik erg mooi!)
- Long lasting top coat
Misschien ken jij er nog meer? Zet ze bij de opmerkingen! Alle topcoats zorgen er voor dat de nagellak beschermt is. Aanraders komen nog!
TIP 7 - Alles gedroogd? Netjes, 10 minuten lang? Zonder aan te raken? Mij lukt het nooi helaas. Haha. Heb je toch gemorst met nagellak, dat kan je er nu pas afhalen, anders kan je misschien de nagellak op de nagel aanraken. Dit moet je doen met een wattenstaafje, of een speciale stick.
TIP 8 - Doe toch maar nog even voorzichtig met je nagels, je weet nooit waar nog een niet-opgedroogd plekje zit.


Lang verhaal zeg! Maar ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes! En tot de volgende keer!




Veel liefs, Lisanne

Geen opmerkingen: